zondag 14 augustus 2011

Dag 18: Edinburgh Zoo en terug naar Nederland

Edinburgh Zoo

Omdat ons vliegtuig pas aan het eind van de middag vertrok hadden we nog een aantal uren te gaan voordat we naar het vliegveld moesten. Het Original Raj Hotel zat vlakbij de dierentuin van Edinburgh en daar hebben we de laatste uren van onze vakantie doorgebracht.

Het bleek een behoorlijk grote dierentuin te zijn en de chimpansees werden net gevoerd toen we er aan kwamen.

Kapucijnaapje

In een groot verblijf zat een groep kapucijnaapjes en doodshoofdaapjes bij elkaar. Een kapucijnaapje deed zijn uiterste best om een badje met water om te werpen. Wat niet lukte. Het beestje werd pas rustig nadat het badje was weggehaald.

Doodshoofdaapjes

De doodshoofdaapjes joegen op een konijn dat in hun verblijf was beland. Als je foto's van deze aapjes wil maken valt op dat ze geen moment stilzitten.

Het meest schokkende wat we in deze dierentuin, en eigenlijk gedurende de complete reis, zagen was een oma met een naveltruitje.

Maleise beer of honingbeer

Een berensoort die in Zuidoost-Azië voorkomt. De beer eet kleine zoogdieren, vogels, termieten en planten. Opvallend is de gele vlek in de nek en de licht gekleurde snuit.

Otters

De otters zaten nogal verstopt in het struikgewas, uiteindelijk kwamen ze toch even tevoorschijn.

Kort nadat we terug waren in Nederland lazen we dat er reuzenpandas in de Edinburgh Zoo waren gearriveerd. Deze dieren schijnen zoveel bezoekers te trekken dat je van te voren moet reserveren om ze te kunnen zien. Je krijgt dan een tijdstip waarop je kunt gaan kijken.

Terug naar huis

Aan alles komt een eind, zo ook aan deze vakantie in Schotland. Dat einde was ook nog een beetje spannend, we moesten de niet geheel onbeschadigde auto gaan inleveren. Aan de linker voorkant van de auto zat een flinke kras. Maar zouden ze daar moeilijk over doen? Volgens de papieren die we hadden meegekregen zat er op die plek al een Medium Scratch.
Uiteindelijk viel het allemaal mee, de auto werd gewoon in deze staat geaccepteerd. We konden probleemloos richting vertrekhal lopen. De terugreis verliep verder zonder bijzonderheden. De koffers waren gewoon met ons mee gevlogen en op zaterdag 13 augustus 2011 rond 11 uur 's avonds waren we weer thuis.